i love spiderman

وبلاگ دوست داران اسپایدر من و مارول

i love spiderman

وبلاگ دوست داران اسپایدر من و مارول

i love spiderman

with great power comes great responsibility

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

کامیکان 2016

سه شنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۱۳ ق.ظ

✅کامیکان:


خب حدود یه ماه دیگه جشنواره کامیکان (comic-com) سن دیگو شروع میشه و مطمئنا همه کمپانی ها کمیک به خصوص دو غول این عرصه ینی مارول و دی سی طرفداران خودشون رو با تریلر ها و پیش نمایش های جدید از فیلم ها وکمیک های ایندشون ذوق زده خواهند کرد،به همین خاطر تصمیم گرفتم یه مقاله در مورد این جشنواره براتون بنویسم.


گردهمایی کمیک بوکی(comic book convention)یا کامیکان یه جشنواره مخصوص کمیک و کمیک دوستان هست که  طرفداران در اونجا با نویسندگان و طراحان کمیک ها و ....ملاقات کنند.

امروزه جشنواره های کامیکان چندین روز طول میکشه که  در این روزها هزاران نفر از غرفه ها و پنل های مربوط به کمیک،فیلم یا سریال ها بازدید میکنن که در سالن های بسیار بزرگ برگزار میشه.

در این جشنواره ها معمولا عرضه کنندگان بزرگ فیلم یا کمیک پیش نمایشی از پروژه های اینده خود و یا پخش اختصاصی از پروژه های اینده خودشون رو در اختیار عموم قرار میدن.

عده زیادی کامیکان رو یکی از زیر مجموعه های جشنواره علمی تخیلی(Science fiction convention) میدونن که حدودا در سال 1936 شروع به کار کرد.اما اولین کامیکان رو جمعی از علاقه مندان به کمیک در شهر نیویورک و در سال 1964 به راه انداختن.

کامیکان های اولیه کوچیک بودن و معمولا علاقه مندان محلی (مثل جری بیلس که بعد ها به عنوان پدر موسسه کمیک دوستان و دیو کالر که به عنوان رییس اکادمی طرفداران و جمع کنندگان کمیک برگزیده شد)اون هارو به راه مینداختن.اما خوب امروزه جشنواره های کامیکان بسیار بزرگ و با تجملات هستند که در همه مراکز ایالتی امریکا برگزار میشه و شرکت ها سرمایه گذاری عظیمی برای حضور موثر در اونها میکنن.

خب حالا میرسیم به قسمت جشنواره بین المللی کامیکان سن دیگو(San Diego Comic-Con International یا به اختصار SDCC).این جشنواره اولین بار در سال 1970 در این شهر برگزار شد.عده زیادی این جشنواره رو بزرگترین جشنواره این صنف در جهان میدونن.

در سال 1970 گروهی از طراحان شهر سن دیگو(شل دورف،ریچارد الف،کن کوریگن و میکی تویر)جشنواره ای رو با نام Golden State Comic Book   Convention به راه بندازن که البته بعد ها به کامیکان تغییر نام داد.

این جشنواره یک همایش چهار روزس( بین روزهای پنجشنبه تا یکشنبه)که در تابستان  در مرکز همایش های شهر سن دیگو برگزار میشود.هر ساله از این جشنواره استقبال ویژه ای به عمل میاد به عنوان مثال در سال 2010 مجتمع 130 هزار نفری همایش سن دیگو کاملا توسط بازدیدکنندگام پر شد.

خب بد نیست که در مورد قیمت بلیط های این جشنواره هم صحبت کنیم.قیمت بلیط ها در روز افتتاحیه برای کودکان 20 دلار،نوجوانان20 و بزرگسالان 40 دلار میباشدو در سه روز بعد این قیمت ها به 27 و 55 دلار تغییر میکنند.

این بود توضیح مختصری در مورد جشنواره کامیکان.این جشنواره در 21 ماه جولای کار خودشو شروع میکنه.

@comicirfan                                      


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی